Shop Mobile More Submit  Join Login
Flexin' santa by Loopydave Flexin' santa by Loopydave
Character design for a friends elf tossing christmas game from a few years back. Pencil sketch and painted up in photoshop.

Click on for full view.
Add a Comment:
 
:iconrkdailey:
Rkdailey Featured By Owner Apr 10, 2015  Hobbyist General Artist
LOL!!:)
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Apr 14, 2015  Professional
Santa is glad you amused ;)
Reply
:iconlady-lumiya:
Lady-Lumiya Featured By Owner Aug 18, 2013  Hobbyist
Glad i wasn't drinking anything because i would have choked on it from laughter! That's some ripped santa but it looks like he skips leg days? =D  =P
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Aug 18, 2013  Professional
Leg days are just too much like hard work :D

Reply
:iconlady-lumiya:
Lady-Lumiya Featured By Owner Aug 18, 2013  Hobbyist
hehehe well he has done super well on the upper body. Also working that belly for all those cookies and milk at Christmas!
Reply
:icondondukesofdeviantart:
dondukesofdeviantart Featured By Owner Oct 8, 2012
Love the lean, mean and awesomely ripped santa...What MASSIVE muscles he have...Even his caboose got the muscle juice...Love the sneakers too, gotta tell me what store to get em'...Wouldn't wanna be on his naughty list...Him giving a bag of coal would be the least of my worries...Anyway, great job...I LIKE IT!!!
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Oct 11, 2012  Professional
Nope, not a Santa to get on his naughty list :D
Cheers man, glad you like :)
Reply
:iconytgarner:
ytgarner Featured By Owner May 26, 2012  Professional Traditional Artist
Love it he looks like me.
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner May 27, 2012  Professional
Lol! You've got a guaranteed gig at christmas time then!
Reply
:icondehumanise:
dehumanise Featured By Owner Jan 24, 2012  Student Traditional Artist
how... does he still have a fat belly? hahah
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Jan 27, 2012  Professional
He likes his milk and cookies a little too much :D
Reply
:icondehumanise:
dehumanise Featured By Owner Jan 27, 2012  Student Traditional Artist
hahahah
Reply
:iconrosa-mussi:
rosa-mussi Featured By Owner Nov 10, 2011  Student General Artist
you're an idol!
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Nov 10, 2011  Professional
Short, stationary and carved from stone? :D
Cheers ma'am!
Reply
:iconfash-ion:
Fash-ion Featured By Owner Sep 18, 2011  Hobbyist Traditional Artist
This Santa specializes in transportation particularly heavy bags with gifts)))
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Sep 19, 2011  Professional
He's certainly got the muscles for it! :D
Reply
:iconmaltina:
Maltina Featured By Owner Apr 17, 2011
Seems he still can't get rid of that beer gut :lol:
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Apr 17, 2011  Professional
Santa wouldnt be santa if he had a six pack :D
Reply
:iconsabinerich:
Sabinerich Featured By Owner Dec 20, 2010  Professional General Artist
ha ha.. exceptional! When I grow up I wanna be just like you =P
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional
Merci! That's funny, coz when I grow up I want to be just like me too :D
Wishing you a fabulous festive season and a wonderful new year :hug:
Reply
:iconsabinerich:
Sabinerich Featured By Owner Dec 22, 2010  Professional General Artist
Good choice ;) Merry Christmas to you too!
Reply
:iconbosplaatjes:
Bosplaatjes Featured By Owner Dec 10, 2010
whoa this is brilliant. I love it! Great technique as well :D
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Dec 13, 2010  Professional
Thanks ma'am! Appreciate you checking out my work. :)
Reply
:iconbosplaatjes:
Bosplaatjes Featured By Owner Dec 19, 2010
you're very welcome :)
Reply
:iconbiene239:
biene239 Featured By Owner Oct 31, 2010
cool drawing - love him!!! :) hugs
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Nov 4, 2010  Professional
Thanks! :highfive:
Reply
:iconbiene239:
biene239 Featured By Owner Nov 4, 2010
are you wrestling fan ... he remember me a little bit at Hulk Hogan.. :)
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Nov 5, 2010  Professional
Haha - he does just a bit!! :D
Reply
:iconazuzl:
azuzl Featured By Owner Jul 25, 2010
fun ))
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Jul 28, 2010  Professional
Cheers!
Reply
:iconkevlar101:
Kevlar101 Featured By Owner Jun 7, 2010
X D
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Jun 9, 2010  Professional
;)
Reply
:iconjoukonuora:
joukonuora Featured By Owner May 29, 2010
weeell, greetings from the Winter wonderland & home of Santa! :)
fun stuff! :)
Jou.
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner May 29, 2010  Professional
Ho ho ho!
Cheers!
Reply
:iconbranflakes2:
Branflakes2 Featured By Owner May 25, 2010
hey dude, i think i saw this same pic in someone elses gallery. i think they might have plagiarized from you. i dont remember their username, but im very sure i saw it somewhere. you might want to watch out for that.

by the way, this is awesome.
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner May 25, 2010  Professional
Thanks for the heads up - let me know if you see it again!
Glad you like.

Cheers man.
Reply
:iconbranflakes2:
Branflakes2 Featured By Owner May 25, 2010
no prob. after looking through more of your stuff, i also saw the dan brown last supper on their site too. im now sure i saw them together.

ill keep an eye out for sure.
Reply
:icontain669:
tain669 Featured By Owner May 25, 2010
Santa....FIRE POWER BABY...HO HO HO
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner May 26, 2010  Professional
:D Cheers (well, christmas cheers would be more appropriate ;) )
Reply
:icondragonmjos:
dragonmjos Featured By Owner Jan 27, 2010
Love it!!!! whish I had underwhere like that!!! lol
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Jan 27, 2010  Professional
Its magical santa underwear! Cheers.
Reply
:icondragonmjos:
dragonmjos Featured By Owner Jan 27, 2010
Looks sweet man!! Great job!!! :dance:
Reply
:iconemosktr:
Emosktr Featured By Owner Jan 27, 2010
Yeah man, this is a beauty. It reminds me of a cartoon stlyized Normal Rockwell painting. Beautiful colors!
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Jan 27, 2010  Professional
High praise indeed, though I'm not sure a heavy set man wiggling his butt can be really called 'a beauty' ;).
Thanks man!
Reply
:iconwendylynn:
WendyLynn Featured By Owner Dec 25, 2009  Hobbyist Traditional Artist
Featured! [link]
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Dec 25, 2009  Professional
Thanks for that - its a fun feature too!
Reply
:iconwendylynn:
WendyLynn Featured By Owner Dec 25, 2009  Hobbyist Traditional Artist
No prob - and thank you, Flexin Santa gave it the perfect touch! :blowkiss:
Reply
:iconpiratoloco:
PiratoLoco Featured By Owner Dec 11, 2009
Oh man...this is classic!!! My dads a work out freak, gotta send this one his way...HA!!
Reply
:iconloopydave:
Loopydave Featured By Owner Dec 12, 2009  Professional
Glad you like - hope your dad enjoys too! :D
Reply
:icondragonknight13:
dragonknight13 Featured By Owner Nov 10, 2009
you should draw misses clause next and as always awesome work.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
October 15, 2009
Image Size
384 KB
Resolution
682×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
30,828 (3 today)
Favourites
632 (who?)
Comments
187
Downloads
1,613
×